Odpowiedzi na pytania Oferentów
06/07/2011 S127
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na
usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta PL-Żabno: Usługi udzielania kredytu 2011/S 127-211212 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU Usługi SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA I.1)NAZWA,
ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE Gmina Żabno Adresy internetowe Ogólny adres instytucji
zamawiającej www.zabno.pl Więcej informacji można
uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego Specyfikacje i dokumenty
dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego
Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego Oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla
punktu kontaktowego I.2)RODZAJ
INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI Organ władzy regionalnej lub lokalnej SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1)OPIS II.1.1)Nazwa
nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości
8 700 000 PLN na finansowanie planowanego w 2011 roku deficytu budżetu Gminy
Żabno. II.1.2)Rodzaj
zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub
świadczenia usług
Usługi Kod NUTS PL217 II.1.3)Ogłoszenie
dotyczy Zamówienia publicznego II.1.4)Informacje
na temat umowy ramowej II.1.5)Krótki
opis zamówienia lub zakupu(ów) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu
długoterminowego na finansowanie planowanego w 2010 roku deficytu budżetu Gminy
Żabno. II.1.6)Wspólny
Słownik Zamówień (CPV) 66113000 II.1.7)Zamówienie
jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA) Nie II.1.8)Podział
na części Nie II.1.9)Dopuszcza
się składanie ofert wariantowych Nie II.2)WIELKOŚĆ
LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA II.2.1)Całkowita
wielkość lub zakres
Udzielenie kredytu w wysokości
8 700 000,00 PLN. II.2.2)Opcje Nie II.3)CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI Rozpoczęcie 1.9.2011. Zakończenie 30.11.2019 SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1)WARUNKI
DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA III.1.1)Wymagane
wadia i gwarancje
1. Przystępując do niniejszego postępowania
każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 25
000,00 zł (słownie złotych: dwadzieścia pięć tysięcy złotych). III.1.2)Główne
warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je
regulujących Źródłem spłaty kredytu są dochody własne Gminy.
Gmina Żabno prowadzi działalność finansową oparta na przepisach ustawy z dnia
30.6.2005 r. o finansach publicznych (Dz. u. Nr 249
poz. 2104 z późn. zm.). III.1.3)Forma
prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone
zamówienie Posiadać zezwolenie do wykonywania działalności
kredytowej. III.1.4)Inne
szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia Nie III.2)WARUNKI
UDZIAŁU III.2.1)Sytuacja
podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub
handlowego Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów: Zamawiający będzie dokonywał oceny spełniania ww warunków metodą spełnia /nie spełnia na podstawie treści
złożonych przez wykonawcę oświadczeń i dokumentów które należy dołączyć do
oferty, tj: III.2.2)Zdolność
ekonomiczna i finansowa Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów: Zamawiający będzie dokonywał oceny spełniania ww warunków metodą spełnia /nie spełnia na podstawie treści
złożonych przez wykonawcę oświadczeń i dokumentów które należy dołączyć do oferty,
tj: III.2.3)Zdolność
techniczna Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów: III.2.4)Zamówienia
zastrzeżone Nie III.3)SPECYFICZNE
WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI III.3.1)Świadczenie
usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu Tak III.3.2)Osoby
prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób
odpowiedzialnych za wykonanie usługi Nie IV.1)RODZAJ
PROCEDURY IV.1.1)Rodzaj
procedury Otwarta IV.1.2)Ograniczenie
liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału IV.1.3)Zmniejszenie
liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu IV.2)KRYTERIA
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.2.1)Kryteria
udzielenia zamówienia Najniższa cena IV.2.2)Wykorzystana
będzie aukcja elektroniczna Nie IV.3)INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE IV.3.1)Numer
referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą RG.271.11.2011 IV.3.2)Poprzednie
publikacje dotyczące tego samego zamówienia Nie IV.3.3)Warunki
uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych Termin składania wniosków dotyczących uzyskania
dokumentów lub dostępu do dokumentów 12.8.2011 IV.3.4)Termin
składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 16.8.2011 - 08:00 IV.3.5)Data
wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym
kandydatom IV.3.6)Język(i),
w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu polski. IV.3.7)Minimalny
okres, w którym oferent będzie związany ofertą Okres w dniach 60 (od ustalonej daty składania
ofert) IV.3.8)Warunki
otwarcia ofert Data: 16.8.2011 - 08:05 Miejsce Urząd Miejski w Żabnie,
33-240 Żabno, ul. Jagiełły 1. Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia
ofert Tak SEKCJA VI:
INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE VI.1)JEST
TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ Nie VI.2)ZAMÓWIENIE
DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH Nie VI.3)INFORMACJE
DODATKOWE VI.4)PROCEDURY
ODWOŁAWCZE VI.4.1)Organ
odpowiedzialny za procedury odwoławcze Urząd Zamówień
Publicznych, Krajowa Izba Odwoławcza VI.4.2)Składanie
odwołań Dokładne informacje na temat terminów składania
odwołań: 1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy
czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub
zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie
ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r.,
nr 223, poz. 1655 z późniejszymi zmianami). VI.4.3)Źródło,
gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań Urząd Zamówień
Publicznych, Krajowa Izba Odwoławcza VI.5)DATA
WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA: 4.7.2011
Odpowiedzi na pytania Oferentów 28.07.2011
Materiały uzupełniające do odpowiedzi z dnia 28.07.2011
Odpowiedzi na pytania Oferentów 04.08.2011
ul. Jagiełły 1
Do wiadomości: Romana Baszczewska
33-240 Żabno
POLSKA
Tel. +48 146456012
E-mail: umzabno@zabno.pl
Faks +48 146456420
Ogólne usługi publiczne
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji
zamawiających Nie
Kategoria usług: nr 6
Główne miejsce świadczenia usług Gmina Żabno.
1. Kwota kredytu 8 700 000 PLN.
2. Okres kredytowania 9 lat tj. do 30.11.2019 roku.
3. Kredyt uruchamiany w transzach do 20.12.2011 roku
na podstawie wniosków Zamawiającego złożonych w banku do dnia 19.12.2011 roku. Kwota kredytu nie uruchomiona
do końca bieżącego roku, nie będzie wykorzystana. Bank nie obciąży
Zamawiającego dodatkowymi kosztami z tytułu niewykorzystania całości kredytu.
4. Spłata kredytu nastąpi w ciągu 8 lat tj. pierwsza rata do ostatniego dnia
lutego 2012 r., kolejne raty co 3 miesiące do
ostatniego dnia danego miesiąca
5. Spłata odsetek nastąpi w terminie spłat rat kapitału.
6. Oprocentowanie kredytu zmienne uzależnione od stawki WIBOR 1M na dzień
1.8.2011 oraz stałej w trakcie trwania umowy marży
banku.
7. Prowizja będzie płatna każdorazowo od wysokości uruchamianych transz w dniu
uruchomienia transzy kredytu.
8. Jako zabezpieczenie kredytu ustala się weksel in
blanco wraz z deklaracją wekslową.
9. Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia
dodatkowych opłat.
2. Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –
kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9.11.2000 r., o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.
Nr z 2007 Nr 42, poz. 275).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu
składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
Bank BSR oddział Żabno.
Nr 58 8589 0006 0290 0930 4053 0012.
W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się
chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał
dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu
składania ofert w siedzibie Zamawiającego w kancelarii pok. 24 lub zamieścić w
osobnej kopercie – opisanej „wadium” dołączonej do oferty.
6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje
wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt
2 ustawy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy.
— oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których
mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – załącznik nr 2,
— koncesję, zezwolenie lub licencję – zezwolenie na utworzenie banku, jeśli
ustawy nakładają obowiązek posiadania zezwolenia na podjęcie działalności
gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym, w tym zezwolenie
Prezesa NBP lub zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie
działalności bankowej oraz:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 3,
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób
fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt
2 ustawy;
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub
zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i
społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
5) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert;
6) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy, wystawionej
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert.
3. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w
postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w
realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego
podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt 8.2.
4. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie
właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania
dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym
że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się
takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie
złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.
5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 8.2.:
1) ppkt 2-6 - składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
Dokumenty, o których mowa w ppkt 1 lit. a i c,
powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt
1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert.
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym
oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania.
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których
mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – załącznik nr 2
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których
mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – załącznik nr 2
Posiadać zezwolenie do wykonywania działalności kredytowej.
Dokumenty odpłatne Nie
Wszyscy zainteresowani.
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel. +48 224587801
Internet: http://www.uzp.gov.pl
Faks +48 224587800
2. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności
zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać
zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności
faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej
albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym
weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
4. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do
wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią
przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z
treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie
jego kopii otrzymania został niezwłocznie potwierdzony.
5. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o
czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia
– jeżeli zostały przesłane faksem lub drogą elektroniczną, albo w
terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
6. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień
specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia
publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia
specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
7. Odwołanie wobec innych czynności zamawiającego wnosi się w terminie 10 dni
od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było
powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
8. Jeżeli zamawiający nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty
najkorzystniejszej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
— 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
ogłoszenia o udzieleniu zamówienia,
— 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający a) nie opublikował w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia; albo
b) opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o udzieleniu
zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie
negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki.
9. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg
terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę
orzeczenia.
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel. +48 224587801
Internet: http://www.uzp.gov.pl
Faks +48 224587800
Załączniki do pobrania :
SIWZ
Uchwała budżetowa na 2011 rok wraz ze zmianami i opinia RIO
Informacja o zadłużeniu
Zaświadczenie ZUS
Zaświadczenie US
Sprawozdania za I kwartał 2011 roku
Sprawozdania za rok 2008, 2009, 2010
Opinia RIO dotyczaca kredytu
Uchwała w/s wieloletniej prognozy finansowej na lata 2011-2024
Informacja o stanie mienia komunalnego
Zaświadczenie o numerze REGON i NIP
OOpinia RIO
Bilanse budżetu gminy za lata 2008,2009,2010
Zestawienie zadań planowanych do sfinansowania zaciąganym kredytem w 2011 r.
Opinia RIO o sprawozdaniach z wykonania budżetu w latach 2008, 2009, 2010