13/02/2010 S31
Wspólnoty Europejskie - Usługi - Procedura
otwarta PL-Żabno: Usługi udzielania kredytu 2010/S 31-044730 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU Usługi SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA I.1)NAZWA,
ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE Gmina Żabno Adresy internetowe Ogólny adres instytucji
zamawiającej www.zabno.pl Więcej informacji można
uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego Specyfikacje i dokumenty
dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego
Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego Oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla
punktu kontaktowego I.2)RODZAJ
INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI Organ władzy regionalnej lub lokalnej SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1)OPIS II.1.1)Nazwa
nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości
5 900 000 PLN na finansowanie planowanego w 2010 roku deficytu budżetu Gminy
Żabno. II.1.2)Rodzaj
zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub
świadczenia usług
Usługi Kod NUTS PL217 II.1.3)Ogłoszenie
dotyczy Zamówienia publicznego II.1.4)Informacje
na temat umowy ramowej II.1.5)Krótki
opis zamówienia lub zakupu(ów) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu
długoterminowego na finansowanie planowanego w 2010 roku deficytu budżetu Gminy
Żabno. II.1.6)Wspólny
Słownik Zamówień (CPV) 66113000 II.1.7)Zamówienie
jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA) Nie II.1.8)Podział
na części Nie II.1.9)Dopuszcza
się składanie ofert wariantowych Nie II.2)WIELKOŚĆ
LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA II.2.1)Całkowita
wielkość lub zakres II.2.2)Opcje Nie II.3)CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI Rozpoczęcie 4.4.2010. Zakończenie 29.10.2016 SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1)WARUNKI
DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA III.1.1)Wymagane
wadia i gwarancje
1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15 000,00
PLN (słownie złotych: piętnaście tysięcy złotych). III.1.2)Główne
warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je
regulujących Źródłem spłaty kredytu są dochody własne Gminy.
Gmina Żabno prowadzi działalność finansową oparta na przepisach ustawy z dnia
30.6.2005 r. o finansach publicznych (Dz. u. Nr 249
poz. 2104 z późn. zm.). III.1.3)Forma
prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone
zamówienie Posiadać zezwolenie do wykonywania działalności
kredytowej. III.1.4)Inne
szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia Tak III.2)WARUNKI
UDZIAŁU III.2.1)Sytuacja
podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub
handlowego Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów: 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z
postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których
mowa w art. 24 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Wykonawca załączy do
oferty: III.2.2)Zdolność
ekonomiczna i finansowa Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów: Zamawiający będzie dokonywał oceny spełniania ww warunków metodą spełnia / nie spełnia na podstawie
treści złożonych przez wykonawcę oświadczeń i dokumentów które należy dołączyć
do oferty do oferty, tj: III.2.3)Zdolność
techniczna Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów: III.2.4)Zamówienia
zastrzeżone Nie III.3)SPECYFICZNE
WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI III.3.1)Świadczenie
usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu Tak III.3.2)Osoby
prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób
odpowiedzialnych za wykonanie usługi Nie IV.1)RODZAJ
PROCEDURY IV.1.1)Rodzaj
procedury Otwarta IV.1.2)Ograniczenie
liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału IV.1.3)Zmniejszenie
liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu IV.2)KRYTERIA
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.2.1)Kryteria
udzielenia zamówienia Najniższa cena IV.2.2)Wykorzystana
będzie aukcja elektroniczna Nie IV.3)INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE IV.3.1)Numer
referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą RG-342/3/2010 IV.3.2)Poprzednie
publikacje dotyczące tego samego zamówienia Nie IV.3.3)Warunki
uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych Dokumenty odpłatne Nie IV.3.4)Termin
składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 24.3.2010 - 08:00 IV.3.5)Data
wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym
kandydatom IV.3.6)Język(i),
w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu polski. IV.3.7)Minimalny
okres, w którym oferent będzie związany ofertą Okres w dniach 60 (od ustalonej daty składania ofert) IV.3.8)Warunki
otwarcia ofert Data: 24.3.2010 - 08:10 SEKCJA VI:
INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE VI.1)JEST
TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ Nie VI.2)ZAMÓWIENIE
DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH Nie VI.3)INFORMACJE
DODATKOWE VI.4)PROCEDURY
ODWOŁAWCZE VI.4.1)Organ
odpowiedzialny za procedury odwoławcze Urząd Zamówień
Publicznych, Krajowa Izba Odwoławcza VI.4.2)Składanie
odwołań Dokładne informacje na temat terminów składania
odwołań: Oferentom, których interes prawny doznał uszczerbku w wyniku
naruszenia przez zamawiającego zasad określonych w ustawie prawo zamówień
publicznych, przysługują środki odwoławcze przewidziane w Dziale VI tej ustawy
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 223 poz 1650 z późn. zm). VI.4.3)Źródło,
gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań Krajowa Izba Odwoławcza VI.5)DATA
WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA: 10.2.2010
Załączniki do pobrania :
Informacja o udzieleniu zamówienia
Odpowiedzi na pytania Oferentów
Odpowiedzi na pytania Oferentów
ul. Jagiełły 1
Kontaktowy: Urząd Miejski w Żabnie
Do wiadomości: Paweł Łazarz
33-240 Żabno
POLSKA
Tel. +48 146456012
E-mail: umzabno@zabno.pl
Faks +48 146456420
Ogólne usługi publiczne
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji
zamawiających Nie
Kategoria usług: nr 6
Główne miejsce świadczenia usług Gmina Żabno.
1. Kwota kredytu 5 900 000 PLN.
2. Okres kredytowania 7 lat tj. do 31.12.2016 roku.
3. Kredyt uruchamiany w transzach do 1.12.2010 roku na
podstawie wniosków Zamawiającego złożonych w banku do dnia 29.11.2010 roku. Kwota kredytu nie uruchomiona
do końca bieżącego roku, nie będzie wykorzystana. Bank nie obciąży
Zamawiającego dodatkowymi kosztami z tytułu niewykorzystania całości kredytu.
4. Spłata kredytu nastąpi w ciągu 6 lat tj. w okresie od 29.1.2011 do 29.10.2016 roku w okresach
kwartalnych, do dnia 29 każdego miesiąca rozpoczynającego kolejny kwartał. Do
obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania
kredytu w stosunku do 365 dni w roku a roku przestępnym 366 dni.
5. Spłata odsetek nastąpi w okresach kwartalnych, w ostatnim dniu każdego
miesiąca kończącego kwartał, z tym że odsetki za
październik 2016 będą płatne z ostatnią ratą kredytu.
6. Oprocentowanie kredytu zmienne uzależnione od stawki WIBOR 1M na dzień
1.2.2010 oraz stałej w trakcie trwania umowy marży
banku.
7. Prowizja będzie płatna każdorazowo od wysokości uruchamianych transz w dniu
uruchomienia transzy kredytu.
8. Jako zabezpieczenie kredytu ustala się weksel in
blanco wraz z deklaracją wekslową.
9. Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia
dodatkowych opłat.
2. Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo–kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest
zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9.11.2000 r., o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.
Nr z 2007 Nr 42, poz. 275).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu
składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
Bank BSR oddział Żabno.
Nr 58 8589 0006 0290 0930 4053 0012.
W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się
chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał
dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem
terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w kancelarii pok. 24 lub
zamieścić w osobnej kopercie – opisanej „wadium” dołączonej do oferty.
6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje
wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt
2 ustawy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki
dotyczące:
1) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający będzie dokonywał oceny spełniania ww
warunków metodą spełnia / nie spełnia na podstawie treści złożonych przez
wykonawcę oświadczeń i dokumentów które należy dołączyć do oferty do oferty, tj:
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których
mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – załącznik nr 2;
b) koncesję, zezwolenie lub licencję – zezwolenie na utworzenie banku, jeśli
ustawy nakładają obowiązek posiadania zezwolenia na podjęcie działalności
gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym, w tym zezwolenie
Prezesa NBP lub zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności
bankowej;
2) Posiadania wiedzy i doświadczenia.
3) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
4) Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
5) Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Zamawiający będzie dokonywał oceny spełniania ww warunków
metodą spełnia / nie spełnia na podstawie treści złożonych przez wykonawcę
oświadczeń i dokumentów które należy dołączyć do oferty do oferty, tj:
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których
mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – załącznik nr 2.
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 3;
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób
fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt
2 ustawy;
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub
zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i
społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
5) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy,
wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
6) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
3. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie
właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania
dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym
że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się
takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie
złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca
zamieszkania tych osób.
4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 2:
1) ppkt 2-4 i ppkt 6
- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu;
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
2) ppkt 5 - składa zaświadczenie właściwego organu
sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania
albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art.
24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy.
Dokumenty, o których mowa w ppkt 1 lit. a i c oraz ppkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym
mowa w ppkt 1 lit. b, powinien być wystawiony nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert.
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym
oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ppkt 2
stosuje się odpowiednio.
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których
mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – załącznik nr 2 do
SIWZ.
Zamawiający będzie dokonywał oceny spełniania ww
warunków metodą spełnia / nie spełnia na podstawie treści złożonych przez
wykonawcę oświadczeń i dokumentów które należy dołączyć do oferty do oferty, tj:
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w
art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – załącznik nr 2 do SIWZ.
Posiadać zezwolenie do wykonywania działalności kredytowej.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert Tak
Wszyscy zainteresowani.
ul. Postepu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
ul. Postepu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
SIWZ
Uchwała budżetowa 2010 wraz ze zmianami i opinią RIO
Informacja o zadłużeniu
Zaświadczenie ZUS
Zaświadczenie US
Sprawozdania I półrocze 2009