12/05/2011 S91
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -
Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
PL-Żabno: Roboty budowlane w zakresie
budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
2011/S 91-148611
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Roboty budowlane
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
I.1)NAZWA,
ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE
Gmina Żabno
ul. Jagiełły 1
Do wiadomości: Andrzej Bartik
33-240 Żabno
POLSKA
Tel. +48 146456012
E-mail: umzabno@zabno.pl
Faks +48 146456420
Adresy internetowe
Ogólny adres instytucji
zamawiającej www.zabno.pl
Więcej informacji można
uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Specyfikacje i dokumenty
dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego
Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla
punktu kontaktowego
I.2)RODZAJ
INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji
zamawiających Nie
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)OPIS
II.1.1)Nazwa
nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą
Budowa kanalizacji sanitarnej na terenie Strefy
Przemysłowej w Niedomicach” w ramach Projektu „Budowa sieci kanalizacyjnej w
Gminie Żabno”.
II.1.2)Rodzaj
zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub
świadczenia usług
Roboty budowlane
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych Gmina Żabno:
Zadanie 5 – Strefa przemysłowa w Niedomicach.
Kod NUTS PL217
II.1.3)Ogłoszenie
dotyczy
Zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje
na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki
opis zamówienia lub zakupu(ów)
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest
wykonanie robót budowlanych „Budowa kanalizacji sanitarnej na terenie Strefy
Przemysłowej w Niedomicach” w ramach Projektu nr POIS.01.01.00-00-107/09
„Budowa sieci kanalizacyjnej w Gminie Żabno”.
Zakres niniejszego zamówienia przewiduje wybudowanie i przekazanie
Zamawiającemu do eksploatacji około
Roboty będące przedmiotem niniejszego zamówienia będą wykonane zgodnie z
„Warunkami Kontraktowymi dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych
projektowanych przez Zamawiającego” (pierwsze wydanie 1999 w języku angielskim,
przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów
Konsultantów (Federation Internationale
des Ingenieurs – Conseils – FIDIC), Box 311, CH-1215 Geneva 15,
Szwajcaria), oraz czwarte wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008
(tłumaczenie 1. wydania 1999).
Specyfikacja Istotnych
Warunków Zamówienia dostępna jest na stronie internetowej zamawiającego www.zabno.pl.
II.1.6)Wspólny
Słownik Zamówień (CPV)
45231300
II.1.7)Zamówienie
jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Tak
II.1.8)Podział
na części
Nie
II.1.9)Dopuszcza
się składanie ofert wariantowych
Nie
II.2)WIELKOŚĆ
LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1)Całkowita
wielkość lub zakres
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest
wykonanie robót budowlanych „Budowa kanalizacji sanitarnej na terenie Strefy
Przemysłowej w Niedomicach” w ramach Projektu nr POIS.01.01.00-00-107/09
„Budowa sieci kanalizacyjnej w Gminie Żabno”.
Zakres niniejszego zamówienia przewiduje wybudowanie i przekazanie
Zamawiającemu do eksploatacji około
Roboty będące przedmiotem niniejszego zamówienia będą wykonane zgodnie z
„Warunkami Kontraktowymi dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych
projektowanych przez Zamawiającego” (pierwsze wydanie 1999 w języku angielskim,
przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów
Konsultantów (Federation Internationale
des Ingenieurs – Conseils – FIDIC), Box 311, CH-1215 Geneva 15,
Szwajcaria), oraz czwarte wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008
(tłumaczenie 1. wydania 1999).
Bez VAT 2 035 673,67 PLN
II.2.2)Opcje
Nie
II.3)CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Rozpoczęcie 20.7.2011. Zakończenie 30.6.2012
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)WARUNKI
DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1.1)Wymagane
wadia i gwarancje
1) Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć
swą ofertę wadium w wysokości 50 000,00 PLN (słownie:
pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Wadium może być wniesione w następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.
1158, z późn. zm.)
2) Zabezpieczenia należytego wykonania
Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania Kontraktu udzielonego w
wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10 %
Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej.
Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść całość zabezpieczenia należytego
wykonania Kontraktu przed podpisaniem Kontraktu.
Zabezpieczenie należytego wykonania Kontraktu może być wniesione według wyboru
Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze
zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Zabezpieczenie należytego wykonania Kontraktu zostanie zwolnione i zwrócone
Wykonawcy w następujący sposób:
70 % wartości zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wystawienia przez
Inżyniera Świadectwa Przejęcia,
30 % wartości zabezpieczenia nie później niż w 15 dniu po upływie okresu
rękojmi.
III.1.2)Główne
warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je
regulujących
Finansowanie:
— Fundusz Spójności, którego beneficjentem jest Gmina Żabno,
— Długoterminowe kredyty inwestycyjne,
— Środki własne Gminy Żabno.
Zamawiający może udzielić Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania zamówienia, w
wysokości 10 % Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej.
III.1.3)Forma
prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone
zamówienie
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze
zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed
podpisaniem Kontraktu o realizację niniejszego zamówienia muszą przedstawić
Zamawiającemu stosowne porozumienie zawierające w swojej treści co najmniej
następujące postanowienia:
a) związania co najmniej na czas nie krótszy niż czas trwania Kontraktu,
wliczając okres rękojmi;
b) wskazanie Pełnomocnika i jego umocowania dotyczące zaciągania zobowiązań,
przyjmowania płatności od Zamawiającego i przyjmowania instrukcji na rzecz i w
imieniu wszystkich wykonawców razem i każdego z osobna;
c) zapis o wspólnej i solidarnej odpowiedzialności w odniesieniu do
realizowanego Kontraktu;
d) rolę i zadania każdego z wykonawców w wykonywaniu Kontraktu.
III.1.4)Inne
szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia
Tak
Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki
pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć
na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
III.2)WARUNKI
UDZIAŁU
III.2.1)Sytuacja
podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub
handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów: 1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z
postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których
mowa w art. 24 ust. 1 u.p.z.p.
Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty (w przypadku
wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub
więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla
każdego z nich):
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust.
1 u.p.z.p
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez
dwóch lub więcej Wykonawców, może być złożone przez każdego z Wykonawców
składających ofertę wspólną, albo może być złożone wspólnie, lecz w takim
wypadku oświadczenie musi być złożone i podpisane przez pełnomocnika lub przez
osoby reprezentujące wszystkich wykonawców.
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do
wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 u.p.z.p.,
wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 u.p.z.p.;
c) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub
zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert;
d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert;
e) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
f) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5—8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie
właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania
dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5—8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert, z tym że w
przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich
zaświadczeń — zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone
przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób
3. Stosownie do treści § 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2009 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od
wykonawcy, oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. Nr 226,
poz. 1817), Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w
punkcie 1:
1) pkt b)—d) i pkt
f) — składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
2) pkt e) — składa zaświadczenie właściwego
organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania
osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4—8 ustawy.
4. Dokumenty, o których mowa w pkcie 3 podpunkt 1)
lit. a) i c) oraz podpunkt 2), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w
punkcie 3 podpunkt 1 lit. b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w
punkcie 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed
notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju,
w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis pkt 4 stosuje się odpowiednio.
III.2.2)Zdolność
ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów: W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę
warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: (w
przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie
niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i
finansowa -w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci Wykonawcy
który/którzy spełnia/spełniają dany warunek):
a) rachunek zysków i strat stanowiący część sprawozdania finansowego, a
jeżeli sprawozdanie finansowe podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie
z przepisami o rachunkowości również opinię biegłego rewidenta o części
sprawozdania finansowego (rachunek zysków i strat), a w przypadku
Wykonawcy niezobowiązanego do sporządzania
sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz
zobowiązania i należności, za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres
prowadzeń działalności jest krótszy – za ten okres. Przedłożone dokumenty muszą
potwierdzać uzyskanie przez Wykonawcę wymaganych powyżej przychodów netto z
tytułu sprzedaży,
b) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
w którym posiadają rachunek, potwierdzające posiadanie środków finansowych lub
posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej.
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, polega na zdolnościach finansowych innych
podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się przedłożenia
informacji, o której mowa w punkcie b) powyżej, dotyczącej tych podmiotów.
Oprócz dokumentów wskazanych powyżej w punktach a) i b), zgodnie z art. 44 u.p.z.p.
Wykonawca obowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenie o spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu, (w przypadku wspólnego ubiegania się o
udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, może być
złożone przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną, albo może być
złożone wspólnie, lecz w takim wypadku oświadczenie musi być złożone i
podpisane przez pełnomocnika lub przez osoby reprezentujące wszystkich
wykonawców.
Zgodnie z art. 26 ust. 2b u.p.z.p., Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu,
potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub
zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest
udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych
walutach niż określono w pkt III.2.2), Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni
kurs NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych
danych finansowych. W przypadku, jeżeli ogłoszenie o zamówieniu zostało
opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w sobotę lub w dniu
ustawowo wolnym od pracy w Rzeczpospolitej Polskiej, Zamawiający przyjmie
średni kurs NBP z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień publikacji
ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana według
formuły „Spełnia-nie spełnia”.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów O udzielenie zamówienia mogą
ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji
ekonomicznej i finansowej.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki:
a) Wykonawca osiągnął w ostatnich 3 latach obrotowych, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, średnioroczne przychody
netto ze sprzedaży w wysokości co najmniej 2 000 000
PLN (słownie: dwa miliony złotych),
b) Wykonawca powinien posiadać środki finansowe lub posiadać zdolność kredytową
w wysokości co najmniej 300 000 PLN (słownie: trzysta tysięcy złotych)
III.2.3)Zdolność
techniczna
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów:
W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa
w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu, należy przedłożyć:
a) wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania
spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich
pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, daty i
miejsca wykonania, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do
niniejszej IDW (Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny
wykaz) oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,
b) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego
zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami. Wraz z wykazem osób, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do złożenia
informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych doświadczenia i wykształcenia,
w formie życiorysu, a w odniesieniu do Eksperta 2 wraz z oświadczeniem, że
osoba ta posiada wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek
posiadania takich uprawnień.
Zgodnie z art. 26 ust. 2b u.p.z.p., Wykonawca może
polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do
wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie
od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej
sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami
niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu
pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana według
formuły „Spełnia-nie spełnia”.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów
1. Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne musi spełniać niżej
wymienione warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
2) posiadania wiedzy i doświadczenia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku
wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego
zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz
łączne kwalifikacje i doświadczenie):
W przypadku składania ofert na jedną część zamówienia Wykonawca powinien
wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, co najmniej jednego zamówienia na roboty budowlane, którego
przedmiotem była budowa kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do
wykonania niniejszego zamówienia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca powinien wskazać do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego
zamówienia następujące osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:
— Ekspert 1 – Przedstawiciel Wykonawcy (1 osoba) - niniejsza osoba ma posiadać
następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
— posiadać co najmniej 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu kontraktami na
roboty lub doświadczenie na stanowisku kierownika budowy, przy robotach z
zakresu gospodarki wodno-ściekowej o wartości jednego zamówienia co najmniej 2
000 000 PLN bez podatku VAT.
W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia, Wykonawca
może dla każdej części zamówienia przedstawić tę samą osobę do pełnienia
funkcji Przedstawiciela Wykonawcy.
— Ekspert 2 – Kierownik Budowy (w rozumieniu ustawy Prawo Budowlane) –
niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje zawodowe i, doświadczenie
oraz uprawnienia:
— pełnił funkcję kierownika budowy lub kierownika robót w zakresie
gospodarki wodno-ściekowej – minimum 5 lat, przy co najmniej jednym zadaniu
którego przedmiotem była budowa kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej
— posiadać uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i
kanalizacyjnych do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z Rozporządzeniem
Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie
samodzielnych funkcji w budownictwie lub ważne uprawnienia budowlane w zakresie
sieci wodociągowych i kanalizacyjnych wydane według wcześniejszych przepisów
lub uprawnienia równoważne według przepisów kraju ich uzyskania,
— posiadać aktualne zaświadczenie o wpisie do właściwej izby samorządu
zawodowego lub równoważne według przepisów kraju jego uzyskania.
III.2.4)Zamówienia
zastrzeżone
Nie
III.3)SPECYFICZNE
WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI
III.3.1)Świadczenie
usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu
III.3.2)Osoby
prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób
odpowiedzialnych za wykonanie usługi
IV.1)RODZAJ
PROCEDURY
IV.1.1)Rodzaj
procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie
liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie
liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)KRYTERIA
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.2.1)Kryteria
udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Wykorzystana
będzie aukcja elektroniczna
Nie
IV.3)INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.3.1)Numer
referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą
RG.271.7.2011
IV.3.2)Poprzednie
publikacje dotyczące tego samego zamówienia
Nie
IV.3.3)Warunki
uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania
dokumentów lub dostępu do dokumentów 19.6.2011
Dokumenty odpłatne
podać cenę 300,00 PLN
Warunki i sposób płatności: Przelew.
IV.3.4)Termin
składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
20.6.2011 - 08:30
IV.3.5)Data
wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym
kandydatom
IV.3.6)Język(i),
w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny
okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w dniach 60 (od ustalonej daty składania
ofert)
IV.3.8)Warunki
otwarcia ofert
Data: 20.6.2011 - 08:45
Miejsce
Urząd Miejski w Żabnie
ul. Władysława Jagiełły 1, 33-240 Żabno Polska sekretariat, pok. 11.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia
ofert Tak
Wszyscy zainteresowani.
SEKCJA VI:
INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
VI.1)JEST
TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ
Nie
VI.2)ZAMÓWIENIE
DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH
Tak
odniesienie do projektów i/lub programów: "Budowa sieci kanalizacyjnej w
Gminie Żabno" jest elementem Projektu planowanego do realizacji w ramach
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i współfinansowanego ze
środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej.
VI.3)INFORMACJE
DODATKOWE
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień
uzupełniających. Wartość zamówień uzupełniających nie przekroczy 40 % wartości
zamówienia podstawowego.
VI.4)PROCEDURY
ODWOŁAWCZE
VI.4.1)Organ
odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Urząd Zamówień
Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel. +48 224587801
Internet: http://www.uzp.gov.pl
Faks +48 224587800
VI.4.2)Składanie
odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania
odwołań: 1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w
uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia
przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp., przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI
ustawy Pzp. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o
zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również
organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt
5 ustawy Pzp.
2. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o
udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest
zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.
3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności
Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać
żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie
odwołania.
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej
albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym
weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przesyłając kopię
odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki
sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
5. Terminy wniesienia odwołania:
5.1. odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o
czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia
– jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w
inny sposób;
5.2. odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a
także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w
terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na
stronie internetowej;
5.3. odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 5.1. i 5.2. wnosi się w
terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej
staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących
podstawę jego wniesienia;
5.4. jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty
najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
6. Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne
przepisy Działu VI ustawy Pzp.
7. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, stronom oraz uczestnikom
postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
8. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego,
za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia
doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej
odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora
publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem.
VI.4.3)Źródło,
gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul.Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel. +48 224587801
Internet: http://www.uzp.gov.pl
Faks +48 224587800
VI.5)DATA
WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:
9.5.2011
Załączniki do pobrania :
SIWZ
SIWZ
Opis przedmiotu zamówienia
Dokumentacja techniczna