Informacja o wyniku postępowania 15.03.2011
Informacja o wyniku postępowania
Odpowiedzi na pytania 24.01.2011 r.
ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT
Odpowiedzi na pytania 18.01.2011 r.
Odpowiedzi na pytania 18.01.2011 r.
ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT
Odpowiedzi na pytania 17.01.2011 r.
Odpowiedzi na pytania 03.01.2011 r.
Odpowiedzi na pytania 31.12.2010 r.
Odpowiedzi na pytania 30.12.2010 r.
14/12/2010 S242
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -
Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
PL-Żabno: Roboty budowlane w zakresie
budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
2010/S 242-369657
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Roboty budowlane
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
I.1)NAZWA,
ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE
Gmina Żabno
ul. Jagiełły 1
Do wiadomości: Andrzej Bartik
33-240 Żabno
POLSKA
Tel. +48 146456012
E-mail: umzabno@zabno.pl
Faks +48 146456420
Adresy internetowe
Ogólny adres instytucji
zamawiającej www.zabno.pl
Więcej informacji można
uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Specyfikacje i dokumenty
dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego
Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla
punktu kontaktowego
I.2)RODZAJ
INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji
zamawiających Nie
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)OPIS
II.1.1)Nazwa
nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą
"Budowa sieci kanalizacyjnej w gminie
Żabno" - zadania 1-4.
II.1.2)Rodzaj
zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub
świadczenia usług
Roboty budowlane
Wykonanie
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych Gmina Żabno:
— część 1 zamówienia: Zadanie 1 - Żabno,
— część 2 zamówienia: Zadanie 2 - Łęg Tarnowski, Zadanie 3 - Ilkowice,
— część 3 zamówienia: Zadanie 4 -Bobrowniki Wielkie.
Kod NUTS PL217
II.1.3)Ogłoszenie
dotyczy
Zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje
na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki
opis zamówienia lub zakupu(ów)
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest
wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu „Budowa sieci kanalizacyjnej w
Gminie Żabno”, który obejmuje wybudowanie i przekazanie Zamawiającemu do
eksploatacji sieci kanalizacji sanitarnej wraz z pompowniami i elementami sieci
kanalizacyjnej, zakończonymi studzienkami przyłączeniowymi, zgodnie z warunkami
kontraktowymi FIDIC.
Roboty będące przedmiotem niniejszego zamówienia będą wykonane zgodnie z
„Warunkami Kontraktowymi dla budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych
projektowanych przez Zamawiającego” (pierwsze wydanie 1999 w języku angielskim,
przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów
Konsultantów (Federation Internationale
des Ingenieurs – Conseils –
FIDIC), Box 311, CH-1215 Geneva
15, Szwajcaria), oraz czwarte wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008
(tłumaczenie 1. wydania 1999).
Specyfikacja Istostnych Warunków Zamówienia dostępna jest na stronie
internetowej zamawiającego www.zabno.pl.
II.1.6)Wspólny
Słownik Zamówień (CPV)
45231300, 45100000, 45111200, 45200000, 45300000, 45112700, 45233000, 45340000, 77000000
II.1.7)Zamówienie
jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Tak
II.1.8)Podział
na części
Tak
oferty należy składać w odniesieniu do wszystkich części
II.1.9)Dopuszcza
się składanie ofert wariantowych
Nie
II.2)WIELKOŚĆ
LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1)Całkowita
wielkość lub zakres
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest
wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu nr POIS.01.01.00-00-107/09
„Budowa sieci kanalizacyjnej w Gminie Żabno”, który obejmuje wybudowanie i
przekazanie Zamawiającemu do eksploatacji sieci kanalizacji sanitarnej wraz z
pompowniami i elementami sieci kanalizacyjnej, zakończonymi studzienkami
przyłączeniowymi, zgodnie z warunkami kontraktowymi FIDIC.
W zakresie niniejszego zamówienia przewiduje się wykonanie kanalizacji
sanitarnej dla miasta Żabno, miasta Łęg Tarnowski, miasta Bobrowniki Wielkie,
miasta Ilkowice, wraz z niezbędnymi pracami
towarzyszącymi, w tym:
— część 1 zamówienia:
—— tytuł części zamówienia - Zadanie 1 - Budowa kanalizacji sanitarnej w m.
Żabno.
Zadanie 1 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Żabno” obejmuje
budowę kanalizacji sanitarnej w układzie grawitacyjno-tłocznym wraz z
przepompowniami ścieków. Zadanie obejmuje budowę kanalizacji w terenie
miejsko-wiejskim w zabudowie zwartej. W ramach zadania przewidziane jest także
odtworzenie nawierzchni dróg,
— część 2 zamówienia:
—— tytuł części zamówienia - Zadanie 2 - Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Łęg
Tarnowski.
Zadanie 3 - Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Ilkowice.
Zadanie 2 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łęg Tarnowski”
obejmuje budowę kanalizacji sanitarnej w układzie grawitacyjno-tłocznym wraz z
przepompowniami ścieków. Zadanie obejmuje budowę kanalizacji w terenie wiejskim
w zabudowie zwartej. W ramach zadania przewidziane jest także odtworzenie
nawierzchni dróg.
Zadanie 3 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ilkowice”
obejmuje budowę kanalizacji sanitarnej w układzie grawitacyjno-tłocznym wraz z
przepompowniami ścieków. Zadanie obejmuje budowę kanalizacji w terenie wiejskim
w zabudowie średnio zwartej. W ramach zadania przewidziane jest także
odtworzenie nawierzchni dróg,
— część 3 zamówienia:
—— tytuł części zamówienia - Zadanie 4 - Budowa kanalizacji sanitarnej w m.
Bobrowniki Wielkie.
Zadanie 4 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Bobrowniki Wielkie”
obejmuje budowę kanalizacji sanitarnej w układzie grawitacyjno-tłocznym wraz z
przepompowniami ścieków. Zadanie obejmuje budowę kanalizacji w terenie wiejskim
w zabudowie średnio-zwartej. W ramach zadania przewidziane jest także
odtworzenie nawierzchni dróg.
Wskazane w p. II.3. terminy realizacji dotyczą robót
zasadniczych. Wykonawca będzie związany umową przez kolejne 12 miesięcy w
okresie zgłaszania wad.
Bez VAT 62 847 996,00 PLN
II.2.2)Opcje
Nie
II.3)CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Rozpoczęcie 1.3.2011. Zakończenie 30.6.2013
INFORMACJE
NA TEMAT CZĘŚCI
CZĘŚĆ NR 1 NAZWA Zadanie 1 - budowa kanalizacji sanitarnej w
m. Żabno
1)KRÓTKI OPIS
Zadanie 1 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w
miejscowości Żabno” obejmuje budowę kanalizacji sanitarnej w układzie
grawitacyjno-tłocznym wraz z przepompowniami ścieków. Zadanie obejmuje budowę
kanalizacji w terenie miejsko-wiejskim w zabudowie zwartej. W ramach zadania
przewidziane jest także odtworzenie nawierzchni dróg.
2)WSPÓLNY
SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV)
45231300, 45100000, 45111200, 45200000, 45300000, 45112700, 45233000, 45340000, 77000000
3)WIELKOŚĆ LUB
ZAKRES
Zadanie 1 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w
miejscowości Żabno” obejmuje budowę
Bez VAT 16 904 906,00 PLN
4)WSKAZANIE
INNEJ DATY ROZPOCZĘCIA PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA I/LUB CZASU TRWANIA
ZAMÓWIENIA
Rozpoczęcie 1.3.2011. Zakończenie 30.9.2012
5)INFORMACJE
DODATKOWE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR 2 NAZWA Zadanie 2 - budowa kanalizacji sanitarnej w
m. Łęg Tarnowski, zadanie 3 – budowa kanalizacji sanitarnej w m. Ilkowice
1)KRÓTKI OPIS
Zadanie 2 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w
miejscowości Łęg Tarnowski” obejmuje budowę kanalizacji sanitarnej w układzie
grawitacyjno-tłocznym wraz z przepompowniami ścieków. Zadanie obejmuje budowę
kanalizacji w terenie wiejskim w zabudowie zwartej. W ramach zadania
przewidziane jest także odtworzenie nawierzchni dróg.
Zadanie 3 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ilkowice”
obejmuje budowę kanalizacji sanitarnej w układzie grawitacyjno-tłocznym wraz z
przepompowniami ścieków. Zadanie obejmuje budowę kanalizacji w terenie wiejskim
w zabudowie średnio zwartej. W ramach zadania przewidziane jest także
odtworzenie nawierzchni dróg.Zadanie 1 pn. „Budowa
kanalizacji sanitarnej w miejscowości Żabno” obejmuje budowę kanalizacji
sanitarnej w układzie grawitacyjno-tłocznym wraz z przepompowniami ścieków.
Zadanie obejmuje budowę kanalizacji w terenie miejsko-wiejskim w zabudowie zwartej.
W ramach zadania przewidziane jest także odtworzenie nawierzchni dróg.
2)WSPÓLNY
SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV)
45231300, 45100000, 45111200, 45200000, 45300000, 45112700, 45233000, 45340000, 77000000
3)WIELKOŚĆ LUB
ZAKRES
Zadanie 2 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w
miejscowości Łęg Tarnowski” obejmuje budowę
Zadanie 3 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ilkowice”
obejmuje budowę 27,1 kanalizacji sanitarnej w układzie
grawitacyjno-tłocznym wraz z 17 przepompowniami ścieków. Zadanie obejmuje budowę
kanalizacji w terenie wiejskim w zabudowie średnio zwartej. W ramach zadania
przewidziane jest także odtworzenie nawierzchni dróg.
Bez VAT 39 177 897,00 PLN
4)WSKAZANIE
INNEJ DATY ROZPOCZĘCIA PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA I/LUB CZASU TRWANIA
ZAMÓWIENIA
Rozpoczęcie 1.3.2011. Zakończenie 31.12.2012
5)INFORMACJE
DODATKOWE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR 3 NAZWA Zadanie 4 - budowa kanalizacji sanitarnej w
m. Bobrowniki Wielkie
1)KRÓTKI OPIS
Zadanie 4 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w
miejscowości Bobrowniki Wielkie” obejmuje budowę kanalizacji sanitarnej w
układzie grawitacyjno-tłocznym wraz z przepompowniami ścieków. Zadanie obejmuje
budowę kanalizacji w terenie wiejskim w zabudowie średnio-zwartej. W ramach
zadania przewidziane jest także odtworzenie nawierzchni dróg.
2)WSPÓLNY
SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV)
45231300, 45100000, 45111200, 45200000, 45300000, 45112700, 45233000, 45340000, 77000000
3)WIELKOŚĆ LUB
ZAKRES
Zadanie 4 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w
miejscowości Bobrowniki Wielkie” obejmuje budowę
Bez VAT 6 765 193,00 PLN
4)WSKAZANIE
INNEJ DATY ROZPOCZĘCIA PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA I/LUB CZASU TRWANIA
ZAMÓWIENIA
Rozpoczęcie 1.3.2011. Zakończenie 30.6.2013
5)INFORMACJE
DODATKOWE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)WARUNKI
DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1.1)Wymagane
wadia i gwarancje
1) Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć
swą ofertę wadium w wysokości sumy wysokości określonych dla części zamówienia,
o które ubiega się Wykonawca.
Wadium dla poszczególnych części zamówienia wynosi:
— część 1 zamówienia - 84 000 PLN słownie: osiemdziesiąt cztery tysiące
PLN,
— część 2 zamówienia - 195 000 PLN słownie: sto dziewięćdziesiąt pięć tysięcy
PLN,
— część 3 zamówienia - 33 000 PLN słownie: trzydzieści trzy tysiące PLN.
Wadium może być wniesione w następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158, z późn. zm.)
2) Zabezpieczenia należytego wykonania.
Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania Kontraktu udzielonego w
wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10 %
Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej.
Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść całość zabezpieczenia należytego
wykonania Kontraktu przed podpisaniem Kontraktu.
Zabezpieczenie należytego wykonania Kontraktu może być wniesione według wyboru
Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze
zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Zabezpieczenie należytego wykonania Kontraktu zostanie zwolnione i zwrócone
Wykonawcy w następujący sposób:
— 70 % wartości zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wystawienia
przez Inżyniera Świadectwa Przejęcia,
— 30 % wartości zabezpieczenia nie później niż w 15 dniu po upływie okresu
rękojmi.
III.1.2)Główne
warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je
regulujących
Finansowanie:
— Fundusz Spójności, którego beneficjentem jest Gmina Żabno - umowa o
dofinansowanie nr POIS.01.01.00-00-107/09 Projektu "Budowa sieci
kanalizacyjnej w Gminie Żabno" w ramach działania 1.1. priorytetu I -
gospodarka wodno-ściekowa Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-20013,
— długoterminowe kredyty inwestycyjne,
— środki własne Gminy Żabno.
Zamawiający może udzielić Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania zamówienia, w
wysokości 10 % Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej.
III.1.3)Forma
prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone
zamówienie
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze
zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed
podpisaniem Kontraktu o realizację niniejszego zamówienia muszą przedstawić
Zamawiającemu stosowne porozumienie zawierające w swojej treści co najmniej
następujące postanowienia:
a) związania co najmniej na czas nie krótszy niż czas trwania Kontraktu,
wliczając okres rękojmi;
b) wskazanie Pełnomocnika i jego umocowania dotyczące zaciągania zobowiązań,
przyjmowania płatności od Zamawiającego i przyjmowania instrukcji na rzecz i w
imieniu wszystkich wykonawców razem i każdego z osobna;
c) zapis o wspólnej i solidarnej odpowiedzialności w odniesieniu do
realizowanego Kontraktu;
d) rolę i zadania każdego z wykonawców w wykonywaniu Kontraktu.
III.1.4)Inne
szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia
Tak
Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki
pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć
na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
III.2)WARUNKI
UDZIAŁU
III.2.1)Sytuacja
podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub
handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów: 1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z
postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których
mowa w art. 24 ust. 1 uPzp. Wykonawcy zobowiązani są
przedłożyć następujące dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o
udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie
muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich):
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust.
1 uPzp (w przypadku wspólnego ubiegania się o
udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, może być
złożone przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną, albo może być
złożone wspólnie, lecz w takim wypadku oświadczenie musi być złożone i
podpisane przez pełnomocnika lub przez osoby reprezentujące wszystkich
wykonawców;
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
ust. 1 pkt 2 uPzp,
wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 uPzp;
c) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub
zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert;
d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert;
e) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 uPzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert;
f) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 9 uPzp,
wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5—8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie
właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania
dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5—8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert, z tym że w
przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich
zaświadczeń — zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone
przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób
3. Stosownie do treści § 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia
30.12.2009 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich
może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich dokumenty te mogą być
składane (Dz. U. nr 226, poz. 1817), Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o
których mowa w punkcie 1:
1) pkt b)—d) i pkt
f) — składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
2) pkt e) — składa zaświadczenie właściwego
organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania
osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4—8 ustawy.
4. Dokumenty, o których mowa w pkcie 3 podpunkt 1)
lit. a) i c) oraz podpunkt 2), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w punkcie 3
podpunkt 1 lit. b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w
punkcie 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed
notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju,
w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis pkt 4 stosuje się odpowiednio.
III.2.2)Zdolność
ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów: W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę
warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: (w
przypadku wspólnego ubiegania się 2 lub więcej Wykonawców o udzielenie
niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i
finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci Wykonawcy
który/którzy spełnia/spełniają dany warunek):
a) rachunek zysków i strat stanowiący część sprawozdania finansowego, a
jeżeli sprawozdanie finansowe podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie
z przepisami o rachunkowości również opinię biegłego rewidenta o części
sprawozdania finansowego (rachunek zysków i strat), a w przypadku Wykonawcy niezobowiązanego do sporządzania sprawozdania finansowego,
innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności, za okres
ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzeń działalności jest krótszy
– za ten okres. Przedłożone dokumenty muszą potwierdzać uzyskanie przez
Wykonawcę wymaganych powyżej przychodów netto z tytułu sprzedaży;
b) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
w którym posiadają rachunek, potwierdzające posiadanie środków finansowych lub
posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej.
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, polega na zdolnościach finansowych innych
podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się
przedłożenia informacji, o której mowa w punkcie b) powyżej, dotyczącej tych
podmiotów.
Oprócz dokumentów wskazanych powyżej w punktach a) i b), zgodnie z art. 44 uPzp Wykonawca obowiązany jest złożyć wraz z ofertą
oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, (w przypadku
wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub
więcej Wykonawców, może być złożone przez każdego z Wykonawców składających
ofertę wspólną, albo może być złożone wspólnie, lecz w takim wypadku
oświadczenie musi być złożone i podpisane przez pełnomocnika lub przez osoby
reprezentujące wszystkich wykonawców.
Zgodnie z art. 26 ust. 2b uPzp, Wykonawca może
polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania
zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji
zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami
niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu
pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych
walutach niż określono w pkt III.2.2), Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni
kurs NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich
innych danych finansowych. W przypadku, jeżeli ogłoszenie o zamówieniu zostało
opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w sobotę lub w dniu
ustawowo wolnym od pracy w Rzeczpospolitej Polskiej, Zamawiający przyjmie
średni kurs NBP z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień publikacji
ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów O udzielenie zamówienia mogą
ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji
ekonomicznej i finansowej.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki:
a) Wykonawca osiągnął w ostatnich 3 latach obrotowych, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, średnioroczne przychody
netto ze sprzedaży w wysokości co najmniej:
— w przypadku ubiegania się tylko o 1-szą część zamówienia: 15 000 000 PLN (słownie: piętnaście milionów złotych),
— w przypadku ubiegania się tylko o 2-gą część zamówienia: 30 000 000 PLN (słownie trzydzieści milionów złotych),
— w przypadku ubiegania się tylko o 3-cią część zamówienia: 4 000 000 PLN (słownie: cztery miliony złotych),
— w przypadku ubiegania się o więcej niż 1 część zamówienia: sumy wysokości,
określonych dla części, o które ubiega się Wykonawca;
b) Wykonawca powinien posiadać środki finansowe lub posiadać zdolność kredytową
w wysokości co najmniej:
— w przypadku ubiegania się tylko o 1-szą część zamówienia: 2 400 000
PLN,
— w przypadku ubiegania się tylko o 2-gą część zamówienia: 4 800 000 PLN,
— w przypadku ubiegania się tylko o 3-cią część zamówienia: 650 000 PLN,
— w przypadku ubiegania się o więcej niż 1 część zamówienia: sumy wysokości,
określonych dla części, o które ubiega się Wykonawca.
III.2.3)Zdolność
techniczna
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów:
W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa
w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu, należy przedłożyć:
a) wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania
spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich
pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, daty i
miejsca wykonania, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do
niniejszej IDW (Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny
wykaz) oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
b) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego
zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i
doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych
przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wraz z wykazem osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego
zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do złożenia informacji na temat ich
kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, w formie życiorysu, a w odniesieniu do
Eksperta 2 wraz z oświadczeniem, że osoba ta posiada wymagane uprawnienia,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Zgodnie z art. 26 ust. 2b uPzp,
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym,
osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie
dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności
przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu
zamówienia.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów
1. Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne musi spełniać niżej
wymienione warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2) posiadania wiedzy i doświadczenia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku
wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego
zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz
łączne kwalifikacje i doświadczenie):
W przypadku składania ofert na jedną część zamówienia Wykonawca powinien
wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, co najmniej jednego zamówienia na roboty budowlane, którego
przedmiotem była budowa kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej
W przypadku składania ofert na więcej niż 1 część zamówienia Wykonawca powinien
wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, co najmniej jednego zamówienia na roboty budowlane, którego
przedmiotem była budowa kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami
zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Wykonawca powinien wskazać do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia
następujące osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:
— Ekspert 1 – Przedstawiciel Wykonawcy (1 osoba) - niniejsza osoba ma
posiadać następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
—— posiadać co najmniej 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu kontraktami na
roboty lub doświadczenie na stanowisku kierownika budowy, przy robotach z
zakresu gospodarki wodno-ściekowej o wartości jednego zamówienia co najmniej 5
000 000 PLN bez podatku VAT.
W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia, Wykonawca
może dla każdej części zamówienia przedstawić tę samą osobę do pełnienia
funkcji Przedstawiciela Wykonawcy,
— Ekspert 2 – Kierownik Budowy (w rozumieniu ustawy Prawo Budowlane) –
niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje zawodowe i, doświadczenie
oraz uprawnienia:
—— pełnił funkcję kierownika budowy lub kierownika robót w zakresie gospodarki
wodno-ściekowej – minimum 5 lat, przy co najmniej jednym zadaniu którego
przedmiotem była budowa kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej
—— posiadać uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i
kanalizacyjnych do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z Rozporządzeniem
Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.4.2006 r. w sprawie samodzielnych
funkcji w budownictwie lub ważne uprawnienia budowlane w zakresie sieci
wodociągowych i kanalizacyjnych wydane według wcześniejszych przepisów lub
uprawnienia równoważne według przepisów kraju ich uzyskania,
—— posiadać aktualne zaświadczenie o wpisie do właściwej izby samorządu
zawodowego lub równoważne według przepisów kraju jego uzyskania.
W przypadku składania oferty na więcej niż 1 część zamówienia, Wykonawca
obowiązany jest dla każdej części zamówienia przedstawić inną osobę do
pełnienia funkcji Kierownika Budowy.
III.2.4)Zamówienia
zastrzeżone
Nie
III.3)SPECYFICZNE
WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI
III.3.1)Świadczenie
usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu
III.3.2)Osoby
prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób
odpowiedzialnych za wykonanie usługi
IV.1)RODZAJ
PROCEDURY
IV.1.1)Rodzaj
procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie
liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie
liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)KRYTERIA
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.2.1)Kryteria
udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Wykorzystana
będzie aukcja elektroniczna
Nie
IV.3)INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.3.1)Numer
referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą
RG-342/24/2010
IV.3.2)Poprzednie
publikacje dotyczące tego samego zamówienia
Inne wcześniejsze
publikacje
Numer ogłoszenia w Dz.U.: 2010/S
218-334076 z dnia 10.11.2010
IV.3.3)Warunki
uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania
dokumentów lub dostępu do dokumentów 19.1.2011 - 09:00
Dokumenty odpłatne
podać cenę 1 600,00 PLN
Warunki i sposób płatności: Przelew po otrzymaniu faktury.
IV.3.4)Termin
składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
19.1.2011 - 10:00
IV.3.5)Data
wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym
kandydatom
IV.3.6)Język(i),
w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny
okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w dniach 60 (od ustalonej daty składania
ofert)
IV.3.8)Warunki
otwarcia ofert
Data: 19.1.2011 - 10:30
Miejsce
Urząd Miejski w Żabnie,
ul. Jagiełły 1, sala narad.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia
ofert Tak
Wszyscy zainteresowani.
SEKCJA VI:
INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
VI.1)JEST
TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ
Nie
VI.2)ZAMÓWIENIE
DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH
Tak
odniesienie do projektów i/lub programów: "Budowa sieci kanalizacyjnej w
Gminie Żabno" jest elementem Projektu planowanego do realizacji w ramach
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i współfinansowanego ze
środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej.
VI.3)INFORMACJE
DODATKOWE
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień
uzupełniających. Wartość zamówień uzupełniających nie przekroczy 15 % wartości
zamówienia podstawowego.
VI.4)PROCEDURY
ODWOŁAWCZE
VI.4.1)Organ
odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Urząd Zamówień
Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel. +48 224587801
Internet: http://www.uzp.gov.pl
Faks +48 224587800
VI.4.2)Składanie
odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania
odwołań: 1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w
uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia
przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp., przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy
Pzp. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o
zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również
organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt
5 ustawy Pzp.
2. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o
udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest
zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.
3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego,
której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp,
zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać
okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej
albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym
weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przesyłając kopię
odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób,
aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
5. Terminy wniesienia odwołania:
5.1. odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o
czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia
– jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w
inny sposób;
5.2. odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a
także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w
terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na
stronie internetowej;
5.3. odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 5.1. i 5.2. wnosi się w
terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej
staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących
podstawę jego wniesienia;
5.4. jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty
najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
6. Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne
przepisy Działu VI ustawy Pzp.
7. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, stronom oraz uczestnikom
postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
8. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego,
za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia
doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej
odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora
publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem.
VI.4.3)Źródło,
gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień
Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel. +48 224587801
Internet: http://www.uzp.gov.pl
Faks +48 224587800
VI.5)DATA
WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:
9.12.2010
Załączniki do pobrania :
SIWZ
Część I Żabno
Część II Ilkowice i Łęg Tarnowski