31/10/2013 S212 Państwa członkowskie -
Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura
otwarta
Polska-Żabno: Usługi udzielania
kredytu
2013/S 212-368106
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Gmina Żabno
ul. Jagiełły 1
Osoba do kontaktów: Romana Baszczewska
33-240 Żabno
POLSKA
Tel.: +48 146456012
E-mail: umzabno@zabno.pl
Faks: +48 146456420
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.zabno.pl
Więcej informacji można uzyskać pod
adresem: Powyższy(-e) punkt(-y)
kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w
tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu
zakupów) można uzyskać pod adresem:
Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub
lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty
działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu
innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje
zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez
instytucję zamawiającą:
Udzielenie kredytu
długoterminowego w wysokości 5 000 000 PLN na
finansowanie planowanego w 2013 roku deficytu budżetu Gminy Żabno
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja
robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 6: Usługi finansowe a) Usługi ubezpieczeniowe b) Usługi
bankowe i inwestycyjne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy
lub świadczenia usług: Żabno
Kod NUTS
II.1.3)Informacje na temat zamówienia
publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia
publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest
udzielenie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego w 2013 roku
deficytu budżetu Gminy Żabno
1. Kwota kredytu 5 000 000 PLN.
2. Okres kredytowania 12 lat tj. do 15.12.2025 roku.
3. Kredyt uruchamiany w transzy do 30.12.2013 roku na
podstawie wniosku Zamawiającego złożonego w banku do dnia 27.12.2013 roku. Kwota kredytu nie uruchomiona
do końca bieżącego roku, nie będzie wykorzystana. Bank nie obciąży
Zamawiającego dodatkowymi kosztami z tytułu niewykorzystania całości kredytu.
4. Spłata kredytu nastąpi w ciągu 12 lat tj. pierwsza rata do ostatniego dnia
lutego 2014 r., kolejne raty co 3 miesiące do
ostatniego dnia danego miesiąca. W roku 2014 raty po 5 000,00
PLN, w latach 2015-2017 raty po 12 500,00 PLN, w latach 2018-2019 raty
po 25 000,00 PLN, w latach 2020-2021 raty po 150 000,00 PLN, w latach 2022-2024
raty po 200 000,00 PLN, w roku 2025 raty po 257 500,00 PLN
5. Spłata odsetek nastąpi w terminie spłat rat kapitału. Na podstawie pisemnej
informacji przekazanej przez Bank. Dopuszcza się wstępne informowanie przez
bank drogą elektroniczną lub w drodze faksu, najpóźniej 7 dni przed datą
płatności raty kredytu.
6. Oprocentowanie kredytu zmienne uzależnione od stawki WIBOR 1M na dzień
1.12.2013 oraz stałej w trakcie trwania umowy marży
banku.
7. Prowizja będzie płatna od wysokości uruchamianej transz w dniu jej
uruchomienia.
8. Jako zabezpieczenie kredytu ustala się weksel in
blanco wraz z deklaracją wekslową.
9. Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia
dodatkowych opłat
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
66113000
II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w
sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte
Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na
części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert
wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
Udzielenie kredytu w wysokości 5 000 000,00 PLN
II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające
wznowieniu: nie
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin
realizacji
Rozpoczęcie 23.12.2013.
Zakończenie 15.12.2025
Sekcja III: Informacje o charakterze
prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
1.Przystępując do niniejszego
postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 30 000,00 PLN (słownie złotych: trzydzieści tysięcy
złotych).
2.Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
1)pieniądzu,
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –
kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)gwarancjach bankowych,
4)gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9.11.2000r., o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.
Nr z 2007 Nr 42, poz. 275).
3.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu
składania ofert.
4.Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
Bank BSR oddział Żabno.
Nr 58 8589 0006 0290 0930 4053 0012.
W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się
chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
5.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał
dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem
terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w kancelarii pok. 24 lub
zamieścić w osobnej kopercie – opisanej „wadium” dołączonej do oferty.
6.Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje
wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt
2 ustawy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy.
III.1.2)Główne warunki finansowe i
uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je
regulujących:
Źródłem spłaty kredytu są dochody
własne Gminy. Gmina Żabno prowadzi działalność finansową oparta na przepisach
ustawy z o finansach publicznych
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa
wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Posiadać zezwolenie do wykonywania
działalności kredytowej.
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym
warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym
wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne
do dokonania oceny spełniania wymogów: Zamawiający będzie dokonywał oceny
spełniania ww warunków metodą spełnia /nie spełnia na
podstawie treści złożonych przez wykonawcę oświadczeń i dokumentów które należy
dołączyć do oferty, tj:
— oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których
mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – załącznik nr 2,
— koncesję, zezwolenie lub licencję – zezwolenie na utworzenie banku, jeśli
ustawy nakładają obowiązek posiadania zezwolenia na podjęcie działalności
gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym, w tym zezwolenie
Prezesa NBP lub zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie
działalności bankowej oraz:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 3,
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób
fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt
2 ustawy;
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub
zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i
społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
5) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert;
6) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy, wystawionej
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert.
3. Jeżeli wykonawca, wskazując spełnienie warunków, o których mowa powyżej,
polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. b
ustawy, zamawiający, w celu oceny czy wykonawca będzie dysponował zasobami
innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz
oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty
dostęp do ich zasobów, żąda załączenia do oferty dokumentów dotyczących :
a.zakresu dostępnych
wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b.sposobu
wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonaniu
zamówienia,
c.charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z
innym podmiotem,
d.zakresu
i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia
4. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie
właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania
dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym
że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się
takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie
złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca
zamieszkania tych osób.
5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 8.2.:
1) ppkt 2-6 - składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
Dokumenty, o których mowa w ppkt 1 lit. a i c,
powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt
1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert.
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym
oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne
do dokonania oceny spełniania wymogów: Zamawiający będzie dokonywał oceny
spełniania ww warunków metodą spełnia /nie spełnia na
podstawie treści złożonych przez wykonawcę oświadczeń i dokumentów które należy
dołączyć do oferty, tj:
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których
mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – załącznik nr 2
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne
do dokonania oceny spełniania wymogów:
Zamawiający będzie dokonywał oceny spełniania ww
warunków metodą spełnia /nie spełnia na podstawie treści złożonych przez
wykonawcę oświadczeń i dokumentów które należy dołączyć do oferty, tj:
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w
art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – załącznik nr 2
III.2.4)Informacje o zamówieniach
zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące
zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego
zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone
jest dla określonego zawodu: nie
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie
usługi
Osoby prawne powinny wskazać
nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi:
nie
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców,
którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców
podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji
elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja
elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie
przez instytucję zamawiającą:
RG.271.26.2013
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego
samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji,
dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Termin składania wniosków
dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów: 4.12.2013 - 12:00
Dokumenty odpłatne: tak
Podać cenę: 300 PLN
Warunki i sposób płatności: Przelew 7 dni
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
9.12.2013 - 08:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania
ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać
oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent
będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 9.12.2013 - 08:05
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: tak
Dodatkowe informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia: Wszyscy
zainteresowani
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się
charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze
powtarzającym się: tak
Przewidywany czas publikacji kolejnych ogłoszeń: 2014
VI.2)Informacje o funduszach Unii
Europejskiej
Zamówienie dotyczy
projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.3)Informacje dodatkowe
Do oferty należy załączyć listę
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24
ust. 2 pkt. 5 ustawy, albo informację o tym, że
Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury
odwoławcze
Urząd Zamówień Publicznych, Krajowa
Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat
terminów składania odwołań: 1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z
przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na
podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z
2007 r., nr 223, poz. 1655 z późniejszymi zmianami).
2. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności
zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać
zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności
faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej
albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym
weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
4. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do
wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią
przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z
treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie
jego kopii otrzymania został niezwłocznie potwierdzony.
5. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o
czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia
– jeżeli zostały przesłane faksem lub drogą elektroniczną, albo w
terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
6. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień
specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia
publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia
specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
7. Odwołanie wobec innych czynności zamawiającego wnosi się w terminie 10 dni
od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było
powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
8. Jeżeli zamawiający nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty
najkorzystniejszej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
— 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
ogłoszenia o udzieleniu zamówienia,
— 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający a) nie opublikował w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia; albo
b) opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o udzieleniu
zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie
negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki.
9. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg
terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę
orzeczenia.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać
informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych, Krajowa
Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
29.10.2013
Załączniki do pobrania :