Wieloletnia Prognoza Finansowa, Wykaz przedsięwzięć do WPF
Unia Europejska
Publikacja Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
2, rue Mercier, 2985 Luxembourg,
Luksemburg Faks: +352 29 29 42 670
E-mail: ojs@publications.europa.eu Informacje i formularze on-line:
http://simap.europa.eu
PL-Żabno: Usługi udzielania kredytu
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa,
adresy i punkty kontaktowe
Gmina Żabno
ul. Jagiełły 1
Osoba do kontaktów: Romana Baszczewska
33-240 Żabno
POLSKA
Tel.: +48 146456012
E-mail: umzabno@zabno.pl
Faks: +48 146456420
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji
zamawiającej: www.zabno.pl
Więcej informacji można
uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty
dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego
systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y)
kontaktowy(-e)
I.2)Rodzaj
instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny
przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie
zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu
innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa
nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Udzielenie kredytu długoterminowego w
wysokości 5 000.000 PLN na finansowanie
planowanego w 2013 roku deficytu budżetu Gminy Żabno.
II.1.2)Rodzaj
zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub
świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 6: Usługi finansowea)Usługi
ubezpieczeniowe b)Usługi bankowe i inwestycyjne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy
lub świadczenia usług: Żabno.
Kod NUTS PL217
II.1.3)Informacje
na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
(DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje
na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki
opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu
długoterminowego na finansowanie planowanego w 2013 roku deficytu budżetu Gminy
Żabno
1.Kwota kredytu 5 000.000 PLN.
2.Okres kredytowania 6 lat tj. do 15.12.2019
roku.
3.Kredyt uruchamiany w transzach do 20.12.2013
roku na podstawie wniosków Zamawiającego złożonych w banku do dnia 19.12.2013 roku. Kwota kredytu nie
uruchomiona do końca bieżącego roku, nie
będzie wykorzystana. Bank nie obciąży
Zamawiającego dodatkowymi kosztami z tytułu niewykorzystania całości
kredytu.
4.Spłata kredytu nastąpi w ciągu 6 lat tj.
pierwsza rata do ostatniego dnia marca 2014 r., 2 kolejne raty co 3 miesiące do
ostatniego dnia danego miesiąca, ostatnia rata każdego roku do 15 grudnia.
5.Spłata odsetek nastąpi w terminie spłat rat
kapitału. Na podstawie pisemnej
informacji przekazanej przez Bank. Dopuszcza się wstępne informowanie przez
bank drogą elektroniczną lub w
drodze faksu, najpóźniej 7 dni
przed datą płatności raty kredytu.
6.Oprocentowanie kredytu zmienne uzależnione od
stawki WIBOR 1M na dzień 01.06.2013 oraz stałej w trakcie trwania umowy marży
banku.
7.Prowizja będzie płatna każdorazowo od wysokości uruchamianych transz w dniu uruchomienia
transzy kredytu.
8.Jako zabezpieczenie kredytu ustala się
weksel in
blanco wraz z deklaracją wekslową.
9.Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia
dodatkowych opłat.
II.1.6)Wspólny
Słownik Zamówień (CPV)
66113000
II.1.7)Informacje
na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie
zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje
o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość
lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita
wielkość lub zakres:
Udzielenie kredytu w wysokości 5 000 000,00 PLN.
II.2.2)Informacje
o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)Informacje
o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)Czas
trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 15.07.2013. Zakończenie 15.12.2019
Sekcja III: Informacje o
charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki
dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane
wadia i gwarancje:
1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 25 000,00 PLN (słownie
złotych: dwadzieścia pięć tysięcy złotych).
2.Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
1)pieniądzu,
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –
kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)gwarancjach bankowych,
4)gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9.11.2000r., o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr z 2007
Nr 42, poz. 275).
3.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania
ofert.
4.Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
Bank BSR oddział Żabno.
Nr 58 8589 0006 0290 0930 4053 0012.
W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się
chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
5.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał
dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem
terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w kancelarii pok. 24 lub
zamieścić w osobnej kopercie – opisanej „wadium” dołączonej do oferty.
6.Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje
wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt
2 ustawy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy.
III.1.2)Główne
warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich
przepisów je regulujących:
Źródłem spłaty kredytu są dochody własne Gminy.
Gmina Żabno prowadzi działalność finansową oparta na przepisach
ustawy z o finansach publicznych
III.1.3)Forma
prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone
zamówienie:
Posiadać zezwolenie do wykonywania działalności
kredytowej.
III.1.4)Inne
szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym
warunkom: nie
III.2)Warunki
udziału
III.2.1)Sytuacja
podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego
lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów: Zamawiający będzie dokonywał oceny spełniania ww warunków metodą spełnia /nie spełnia na podstawie treści
złożonych przez wykonawcę oświadczeń i dokumentów które należy dołączyć do
oferty, tj:
— oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w
art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – załącznik nr 2,
— koncesję, zezwolenie lub licencję – zezwolenie na utworzenie banku, jeśli
ustawy nakładają obowiązek posiadania zezwolenia na podjęcie działalności
gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym, w tym zezwolenie
Prezesa NBP lub zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie
działalności bankowej oraz:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 3,
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób
fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt
2 ustawy;
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub
zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca
nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
5) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert;
6) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
3. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w
postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w
realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego
podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt
8.2.
4. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie
właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania
dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym że w
przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich
zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone
przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.
5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 8.2.:
1) ppkt 2-6 - składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
Dokumenty, o których mowa w ppkt 1 lit. a i c,
powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt
1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert.
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym
oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania.
III.2.2)Zdolność
ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów: Zamawiający będzie dokonywał oceny spełniania ww warunków metodą spełnia /nie spełnia na podstawie treści
złożonych przez wykonawcę oświadczeń i dokumentów które należy dołączyć do
oferty, tj:
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w
art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – załącznik nr 2
III.2.3)Kwalifikacje
techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów:
Zamawiający będzie dokonywał oceny spełniania ww
warunków metodą spełnia /nie spełnia na podstawie treści złożonych przez
wykonawcę oświadczeń i dokumentów które należy dołączyć do oferty, tj:
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w
art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – załącznik nr 2
III.2.4)Informacje
o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne
warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje
dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla
określonego zawodu: tak
Odniesienie do odpowiednich przepisów ustawowych, wykonawczych lub
administracyjnych: Posiadać zezwolenie do wykonywania działalności kredytowej.
III.3.2)Osoby
odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz
kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj
procedury
IV.1.1)Rodzaj
procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie
liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie
liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria
udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria
udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje
na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje
administracyjne
IV.3.1)Numer
referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
RG.271.15.2013
IV.3.2)Poprzednie
publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki
otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania
dokumentów lub dostępu do dokumentów: 18.06.2013 - 12:00
Dokumenty odpłatne: tak
Podać cenę: 300,00 PLN
Warunki i sposób płatności: Przelew.
IV.3.4)Termin
składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
24.06.2012 - 08:00
IV.3.5)Data
wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym
kandydatom
IV.3.6)Języki,
w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny
okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki
otwarcia ofert
Data: 24.06.2012 - 08:05
Miejscowość:
Urząd Miejski w Żabnie,
33-240 Żabno, ul. Jagiełły 1.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia
ofert: tak
Dodatkowe informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia: Wszyscy
zainteresowani.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje
o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym
się: nie
VI.2)Informacje
o funduszach Unii Europejskiej
VI.3)Informacje
dodatkowe
Do oferty należy załączyć
listę podmiotów należących do tej samej
grupy kapitałowej, o której mowa w art.
24 ust. 2 pkt. 5 ustawy, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej
VI.4)Procedury
odwoławcze
VI.4.1)Organ
odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Urząd Zamówień
Publicznych, Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.4.2)Składanie
odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania
odwołań: 1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy
czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub
zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie
ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r., nr 223, poz. 1655 z
późniejszymi zmianami).
2. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności
zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać
zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności
faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej
albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym
weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
4. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do
wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią
przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z
treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie
jego kopii otrzymania został niezwłocznie potwierdzony.
5. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o
czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały
przesłane faksem lub drogą elektroniczną, albo w terminie 15 dni – jeżeli
zostały przesłane w inny sposób.
6. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień
specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia
publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia
specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
7. Odwołanie wobec innych czynności zamawiającego wnosi się w terminie 10 dni
od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było
powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
8. Jeżeli zamawiający nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty
najkorzystniejszej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
— 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia
o udzieleniu zamówienia,
— 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający a) nie opublikował w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia; albo
b) opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o udzieleniu
zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie
negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki.
9. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg
terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę
orzeczenia.
VI.4.3)Źródło,
gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień
Publicznych, Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.5)Data
wysłania niniejszego ogłoszenia:
13.05.2013 r.
Załączniki do pobrania :