Informacja o zawarciu umowy
Informacja o zmianie terminu składania i otwarcia ofert
Odpowiedzi na pytania Oferentów
19/05/2010 S96
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na
usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
PL-Żabno: Usługi nadzoru budowlanego
2010/S 96-145371
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Usługi
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
I.1) NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE
Gmina Żabno
ul. Jagiełły 1
Kontaktowy: Gmina Żabno, Urzad Miejski w Żabnie, ul.
Jagiełły 1, 33-240 Żabno
Do wiadomości: Andrzej Bartik
33-240 Żabno
POLSKA
Tel. +48 146456012
E-mail: umzabno@zabno.pl
Faks +48 146456420
Adresy internetowe
Ogólny adres instytucji
zamawiającej www.zabno.pl
Więcej informacji można
uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Specyfikacje i dokumenty
dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego
Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla
punktu kontaktowego
I.2) RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB
PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
Ogólne usługi publiczne
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji
zamawiających Nie
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą
Pełnienie roli Inżyniera w rozumieniu Warunków
Kontraktowych wg FIDIC dla Projektu "Budowa sieci kanalizacyjnej w gminie
Żabno".
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych,
miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 12
Główne miejsce świadczenia usług Gmina Żabno.
Kod NUTS PL217
II.1.3) Ogłoszenie dotyczy
Zamówienia publicznego
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi
Pełnienie roli Inżyniera w rozumieniu Warunków Kontraktowych wg FIDIC dla
Projektu: „Budowa sieci kanalizacyjnej w gminie Żabno”.
Roboty objęte Projektem będą wykonane zgodnie z „Warunkami Kontraktowymi dla
Budowy dla robót inżynieryjnobudowlanych
projektowanych przez Zamawiającego” (pierwsze wydanie 1999 w języku angielskim,
przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów
Konsultantów (Federation Internationale
des Ingenieurs – Conseils –
FIDIC), Box 311, CH-1215 Geneva
15, Szwajcaria), oraz trzecie wydanie angielskopolskie
niezmienione 2005 (tłumaczenie 1. wydania 1999).
Specyfikacja Istostnych Warunków Zamówienia dostępna jest na stronie
internetowej zamawiającego www.zabno.pl.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
71520000
II.1.7) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień
rządowych (GPA)
Tak
II.1.8) Podział na części
Nie
II.1.9) Dopuszcza się składanie ofert wariantowych
Nie
II.2) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres
Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi
Pełnienie roli Inżyniera w rozumieniu Warunków Kontraktowych wg FIDIC dla
Projektu: „Budowa sieci kanalizacyjnej w gminie Żabno” w ramach Projektu, który
obejmuje wybudowanie i przekazanie Zamawiającemu do eksploatacji ok.
Zadanie 1 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Żabno” obejmuje
budowę kanalizacji sanitarnej w układzie grawitacyjno-tłocznym o długości ok.
Zadanie 2 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łęg Tarnowski”
obejmuje budowę kanalizacji sanitarnej w układzie grawitacyjno-tłocznym o
długości ok.
Zadanie 3 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ilkowice”
obejmuje budowę kanalizacji sanitarnej w układzie grawitacyjno-tłocznym o
długości ok.
Zadanie 4 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Bobrowniki Wielkie”
obejmuje budowę kanalizacji sanitarnej w układzie grawitacyjno-tłocznym o
długości ok.
Zadanie 5 pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej na terenie Strefy Przemysłowej w
Niedomicach” obejmuje budowę kanalizacji sanitarnej w układzie
grawitacyjno-tłocznym o długości ok.
Bez VAT 1 756 420,33 PLN
II.2.2) Opcje
Nie
II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Rozpoczęcie 2.8.2010. Zakończenie 31.7.2014
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje
1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć
swą ofertę wadium w wysokości 30 000 PLN
1) Wadium może być wniesione w następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że
Poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.
1158, z późn. zm.).
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art.
46 u.p.z.p.
2. Zabezpieczenie należytego wykonania.
Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku
postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 5 % ceny
całkowitej podanej w ofercie.
Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania
przed podpisaniem umowy.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione według wyboru
Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że, zobowiązanie
kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Zabezpieczenie należytego wykonania Umowy zostanie zwolnione i zwrócone
Wykonawcy w następujący sposób:
1) 70 % wartości zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wydania Świadectwa
Przejęcia dla najdłużej trwającego kontraktu na Roboty.
2) 30 % wartości zabezpieczenia w terminie 30 dni od
dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane,
tj. od upływu Okresu Zgłaszania Wad i wydania Świadectwa Wykonania dla
najdłużej trwającego kontraktu na Roboty.
III.1.2) Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie
do odpowiednich przepisów je regulujących
Finansowanie:
— Fundusz Spójności, którego beneficjentem jest Gmina Żabno,
— Długoterminowe kredyty inwestycyjne,
— Środki własne Gminy Żabno.
III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której
zostanie udzielone zamówienie
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze
zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed
podpisaniem Kontraktu o realizację niniejszego zamówienia muszą przedstawić
Zamawiającemu stosowne porozumienie zawierające w swojej treści
co najmniej następujące postanowienia:
a) związania co najmniej na czas nie krótszy niż czas trwania Kontraktu,
wliczając okres rękojmi;
b) wskazanie Pełnomocnika i jego umocowania dotyczące zaciągania zobowiązań,
przyjmowania płatności od Zamawiającego i przyjmowania instrukcji na rzecz i w
imieniu wszystkich wykonawców razem i każdego z osobna;
c) zapis o wspólnej i solidarnej odpowiedzialności w odniesieniu do
realizowanego Kontraktu;
d) rolę i zadania każdego z wykonawców w wykonywaniu Kontraktu.
III.1.4) Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja
zamówienia
Nie
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące
wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów: 1. Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne
musi spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
1) Nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 u.p.z.p.
ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych
(tekst jednolity Dz. U. z 2007 Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.). W celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w
okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 u.p.z.p. Wykonawcy zobowiązani
są przedłożyć następujące dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o
udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie
muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich):
a) oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22
ust. 1 u.p.z.p
i o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 u.p.z.p zgodnie z wzorem
stanowiącym załącznik nr 2 do Instrukcji Dla Wykonawców (w przypadku wspólnego
ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej
Wykonawców, może być złożone przez każdego z Wykonawców składających ofertę
wspólną (jedynie w sytuacji jeśli każdy z nich spełnia
wszystkie warunki samodzielnie), albo może być złożone wspólnie, lecz w takim
wypadku oświadczenie musi być złożone i podpisane przez pełnomocnika lub przez
osoby reprezentujące wszystkich wykonawców.
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do
wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 u.p.z.p.,
wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 u.p.z.p.;
c) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub
zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert;
d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert;
e) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u.p.z.p., wystawiona nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
f) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w:
1) pkt 1.1) b, c, d) i f) składa dokument lub
dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu;
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
2) pkt. 1.1)e) składa
zaświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której
dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt
4-8 ustawy.
3) dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. 2.1)a i c) oraz 2.2) powinny być
wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Dokument, o którym mowa w pkt 2.1)b)
powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania
ofert;
4) jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa
powyżej w pkt. 2.1) i 2) zastępuje się je dokumentem
zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania. Wymagania dotyczące terminów wystawienia
dokumentów określone w punkcie 2.3) stosuje się
odpowiednio.
3. Dokumenty mogą być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez
Wykonawcę za zgodność z oryginałem. Dokumenty sporządzone w języku obcym są
składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
4. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie
poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę
kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co
do jej prawdziwości.
5. Wartości i dane ekonomiczne i finansowe przedstawione przez Wykonawcę muszą
być podane w PLN, a w przypadku Wykonawców spoza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej w walucie ich kraju. Zamawiający dokona przeliczenia wartości i danych
finansowych przedstawionych przez Wykonawców spoza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP)
opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej.
6. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana według
formuły „Spełnia-nie spełnia”.
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni spełniać
warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające ich
spełnianie.
8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Pełnomocnika
do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w
postępowaniu i zawarciu Kontraktu. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z
wykonawców składających ofertę wspólną.
9. Pełnomocnictwo winno upoważniać Pełnomocnika do podejmowania niezbędnych
działań związanych z postępowaniem przetargowym i/lub dokonywania wszelkich
czynności prawnych i faktycznych związanych z wykonaniem Kontraktu w imieniu
wykonawców składających ofertę wspólną i winno być potwierdzone przekazaniem
pisemnych uprawnień Pełnomocnika podpisanych przez prawnie pełnomocnych
przedstawicieli poszczególnych wykonawców.
10. Oferta powinna być podpisana w sposób wiążący prawnie wszystkich wykonawców
składających ofertę wspólną.
III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów: Wykonawcy ubiegający się o niniejsze zamówienie muszą
znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
niniejszego zamówienia.
W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku
wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego
zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym
celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu
wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku):
a) Wykonawca osiągnął w okresie ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, średnioroczne przychody
netto ze sprzedaży równe co najmniej wartości: 2 000 000,- PLN (słownie: dwa miliony złotych).
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są
przedłożyć rachunek zysków i strat, a jeżeli sprawozdanie finansowe podlega
badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również
opinię biegłego rewidenta, a w przypadku Wykonawców nie
zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów
określających obroty oraz zobowiązania i należności za okres ostatnich 3 lat
obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten
okres.
b) Posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 500
000,- PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych) lub posiadać zdolność
kredytową w wysokości co najmniej 500 000,- PLN (słownie: pięćset tysięcy
złotych),
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są
przedłożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowokredytowej,
wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
W którym posiadają rachunek, potwierdzające posiadanie środków finansowych.
W wymaganej wysokości lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej w
wymaganej wysokości,
c) Posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości
co najmniej 1 000 000 PLN (słownie: jeden
milion złotych).
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca musi złożyć
opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
2. Dokumenty mogą być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez
Wykonawcę za zgodność z oryginałem. Dokumenty sporządzone w języku obcym są
składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
3. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie
poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę
kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co
do jej prawdziwości.
4. Wartości i dane ekonomiczne i finansowe przedstawione przez Wykonawcę muszą
być podane w PLN, a w przypadku Wykonawców spoza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej w walucie ich kraju. Zamawiający dokona przeliczenia wartości i danych
finansowych przedstawionych przez Wykonawców spoza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP)
opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Dz.U.U.E.
5. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana według
formuły
„Spełnia-nie spełnia”.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni spełniać
warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające ich
spełnianie zgodnie z zapisami zawartymi w pkt. 9
Instrukcji Dla Wykonawców.
III.2.3) Zdolność techniczna
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów:
1. Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne musi posiadać uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania, posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie
oraz dysponować odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do
wykonania niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać
następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej
Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał
techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie):
a) Wykonać w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 1
usługę, której przedmiotem jest pełnienie roli Inżyniera wg nomenklatury FIDIC
(lub równoważnej) dla projektu zrealizowanego w oparciu o tzw. „czerwoną
książkę” FIDIC (lub równoważną) w sektorze wodno – ściekowym o wartości netto
robót budowlanych co najmniej 20 000 000 PLN oraz Wykonać w okresie ostatnich 3 lat przed dniem
wszczęcia postępowania a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w
tym okresie, co najmniej 1 usługę, której przedmiotem jest pełnienie roli
Inżyniera dla projektu obejmującego budowę sieci kanalizacyjnej grawitacyjno-tłocznej
o długości co najmniej
W przypadku, gdy Wykonawca odpowiednie dane dotyczące wartości wykonywanych
usług wykaże w innej walucie niż PLN, Zamawiający przyjmie do przeliczenia
średni kurs tej waluty ogłoszony przez NBP i obowiązujący w dniu wszczęcia
niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są
przedłożyć wykaz wykonanych usług sporządzony według wzoru stanowiącego
załącznik nr 5 do Instrukcji Dla Wykonawców oraz dokumenty potwierdzające, że
usługi te zostały wykonane należycie. Zaleca się, aby przedkładane dokumenty
potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców usługi zostały wykonane należycie,
zawierały, co najmniej:
I. wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu
realizował usługi których dokumenty dotyczą,
II. wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane
były usługi,
III. wskazanie zakresu usług,
IV. wskazanie wartości inwestycji,
V. wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i
zakończenia),
VI. wskazanie miejsca wykonania,
VII. opinię podmiotu wskazanego powyżej w pkt. ii. stwierdzającą, że usługi
zostały wykonane należycie.
b) Posiadać przeciętne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat, licząc od
dnia wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, w wysokości
co najmniej 5 pracowników oraz posiadać personel kierowniczy w liczbie
co najmniej 2 osób.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są
przedłożyć Informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników
oraz liczebności personelu kierowniczego, sporządzoną według wzoru stanowiącego
załącznik nr 3 do Instrukcji Dla Wykonawców,
c) Wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące
osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych
do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami:
1. Inżynier Rezydent - Kierownik Zespołu (Ekspert 1), posiadający
co najmniej:
— wykształcenie wyższe inżynierskie,
— doświadczenie w zarządzaniu kontraktami na Roboty tzn., że w ciągu ostatnich
10 lat pełnił funkcję Kierownika Budowy lub Kierownika Robót, Inżyniera przy
realizacji co najmniej 1 inwestycji z zakresu ochrony środowiska, realizowanej
w oparciu o Warunki Kontraktowe FIDIC (lub równoważne) o wartości netto robót
budowlanych nie mniejszej niż 20 000 000 PLN.
2. Specjalista ds. obmiarów (Ekspert 2), posiadający co
najmniej:
— 5 lat doświadczenia zawodowego w wykonywaniu obmiarów, kosztorysów, zestawień
kosztów i kontroli kosztów.
3. Inspektor Nadzoru I – specjalista w zakresie robót instalacyjnych i sieci
sanitarnych (Ekspert 3), posiadający co najmniej:
— 5 lat doświadczenia zawodowego w wykonawstwie, nadzorze lub projektowaniu
robót sanitarnych,
— uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im
uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
lub uprawnienia równoważne według przepisów kraju ich uzyskania,
— doświadczenie w nadzorowaniu lub kierowaniu robotami sanitarnymi w co
najmniej jednej inwestycji obejmującej budowę sieci kanalizacyjnych lub
wodociągowych o wartości netto robót budowlanych nie mniejszej niż 20 000 000 PLN,
— aktualne zaświadczenie o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego lub równoważne według przepisów kraju jego
uzyskania.
4. Inspektor Nadzoru II – specjalista w zakresie robót
konstrukcyjno-budowlanych (Ekspert 4), posiadający co
najmniej:
— 5 lat doświadczenia zawodowego w wykonawstwie, nadzorze lub projektowaniu
robót konstrukcyjno-budowlanych,
— uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjnobudowlanej lub odpowiadające im uprawnienia
budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub
uprawnienia równoważne według przepisów kraju ich uzyskania,
— doświadczenie w nadzorowaniu lub kierowaniu robotami budowlanymi w co
najmniej jednej inwestycji obejmującej budowę sieci kanalizacyjnych lub
oczyszczalni ścieków lub stacji uzdatniania wody o wartości netto robót
budowlanych nie mniejszej niż 20 000 000 PLN,
— aktualne zaświadczenie o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego lub
równoważne według przepisów kraju jego uzyskania.
5. Inspektor Nadzoru III – specjalista w zakresie robót, sieci, instalacji i
urządzeń elektrycznych (Ekspert 5), posiadającego co
najmniej:
— 5 lat doświadczenia zawodowego w wykonawstwie, nadzorze lub projektowaniu
robót sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych,
— uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawnienia równoważne według
przepisów kraju ich uzyskania,
— doświadczenie w nadzorowaniu lub kierowaniu robotami elektrycznymi w co
najmniej jednej inwestycji obejmującej budowę sieci kanalizacyjnych lub
oczyszczalni ścieków lub stacji uzdatniania wody o wartości netto robót
budowlanych nie mniejszej niż 20 000 000 PLN,
— aktualne zaświadczenie o wpisie do właściwej izby
samorządu zawodowego lub równoważne według przepisów kraju jego uzyskania.
Wszystkie osoby wskazane do wykonania niniejszego zamówienia muszą:
— biegle władać językiem polskim lub dysponować na stałe tłumaczami języka
polskiego,
— posiadać wykształcenie wyższe lub inne branżowe potwierdzone praktyką
zawodową.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są
przedłożyć wykaz sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do
Instrukcji Dla Wykonawców wraz z dokumentami stwierdzającymi, że osoby, które
będą wykonywać zamówienie, posiadają odpowiednie uprawnienia i przynależność do
właściwej izby samorządu zawodowego lub równoważne według przepisów kraju jego
uzyskania. Przedstawione przez Wykonawcę w wykazie (załącznik nr 4) informacje
dotyczące posiadanych kwalifikacji zawodowych, oraz doświadczenia przez osoby wskazane
do realizacji zamówienia, muszą jednoznacznie potwierdzać spełnianie przez te
osoby wymagań stawianych przez Zamawiającego.
III.2.4) Zamówienia zastrzeżone
Nie
III.3) SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI
III.3.1) Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu
Tak
Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.4.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie (Dz.U. z 2006
r. nr 83, poz. 578, ze zmianami).
III.3.2) Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje
zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi
Tak
IV.1) RODZAJ PROCEDURY
IV.1.1) Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni
do składania ofert lub do udziału
IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub
dialogu
IV.2) KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna
Nie
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję
zamawiającą
RG 342/8/2010
IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
Nie
IV.3.3) Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania
dokumentów lub dostępu do dokumentów 24.6.2010 - 10:00
Dokumenty odpłatne Nie
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu
25.6.2010 - 09:00
IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału
zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6) Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w dniach 60 (od ustalonej daty składania
ofert)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert
Data: 25.6.2010 - 09:10
Miejsce
Urząd Miejski Żabno, ul.
Jagiełły 1 pokój nr 13.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia
ofert Tak
Wszyscy zainteresowani.
SEKCJA VI:
INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
VI.1) JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ
Nie
VI.2) ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE
ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH
Tak
odniesienie do projektów i/lub programów: "Budowa sieci kanalizacyjnej w
Gminie Żabno" jest elementem Projektu planowanego do realizacji w ramach
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i współfinansowanego ze
środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej.
VI.3) INFORMACJE DODATKOWE
VI.4) PROCEDURY ODWOŁAWCZE
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Urząd Zamówień
Publicznych, Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postepu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel. +48 224587801
Internet: http://uzp.gov.pl
Faks +48 224587800
VI.4.2) Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania
odwołań: 1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy
czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub
zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie
ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r.,
nr 223, poz. 1655 z późniejszymi zmianami).
2. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności
zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać
zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności
faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej
albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym
weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
4. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do
wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią
przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z
treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie
jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia, za pomocą faksu
lub drogą elektroniczną, a fakt jego otrzymania został niezwłocznie
potwierdzony.
5. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o
czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia
– jeżeli zostały przesłane faksem lub drogą elektroniczną, albo w
terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
6. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień
specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia
publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia
specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
7. Odwołanie wobec innych czynności zamawiającego wnosi się w terminie 10 dni
od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było
powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
8. Jeżeli zamawiający nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty
najkorzystniejszej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
— 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia
o udzieleniu zamówienia,
— 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający a) nie opublikował w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia; albo
b) opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o udzieleniu
zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie
negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki.
9. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg
terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę
orzeczenia.
VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania
odwołań
Urząd Zamówień
Publicznych, Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postepu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel. +48 224587801
Internet: http://uzp.gov.pl
Faks +48 224587800
VI.5) DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:
14.5.2010
Załączniki do pobrania :